Hasta Hakları
11 Eylül 2025

Bu Sağlık Kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin;

1998 Hasta Hakları Yönetmeliğine göre;

*  Hizmetten Genel Olarak Faydalanma : Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,

*  Eşitlik İçinde Hizmete Ulaşma : Irk, dil, din, mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç ve ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,

*  Bilgilendirme : Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye,

*  Kuruluşu Seçme ve Değiştirme : Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,

*  Personeli Tanıma, Seçme ve Değiştirme : Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan hekimlerin ve diğer sağlık personelin kimliklerini, görev ve ünvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye,

*  Bilgi İsteme : Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü ve yazılı olarak istemeye,

*  Mahremiyet : Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmetlerini almaya,

*  Rıza ve İzin : Tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,

*  Reddetme ve Durdurma : Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye,

*  Güvenlik : Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,

*  Dini Vecibelerini Yerine Getirebilmeye : Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye,

*  Saygınlık Görme : Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, şefkatli, sağlık hizmeti almaya,

*  Rahatlık : Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültü ve rahatsız edici bütün etkenler bertaraf edilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya,

*  Ziyaret : Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usul ve esaslarar uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye,

*  Refakatçı Bulundurma : Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçı bulundurmayı istemeye,

*  Müracaat, Şikayet ve Dava Hakkı : Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü müracaat, şikayet ve dava hakkı kullanmaya,

*  Sürekli Hizmet : Gerektiği sürece, sağlık hizmetlerinden yararlanmaya,

*  Düşünce Belirtme : Verilen hizmetler konusunda düşüncelerini ifade etmeye

HAKKI VARDIR.